Kalandom a Kanárin II. rész - Miből lesz a cserebogár

Hosztel-takarítástól a Szállodai programszervezésig

Az előző rész tartalmából

 

 A legutóbbi posztom volt a Kalandom a Kanárin blogsorozat első része, ahol a kezdetekről és a nehézségekről való felállásról beszéltem. Bár nehézségekről ebben a posztban is lesz szó, de igazából itt már inkább a Happy End jön illetve arról is beszélek, hogy miért volt a Kanári összességében számomra egy könnyű hely más országokhoz vagy városokhoz viszonyítva. Úgyhogy akkor ezennel bele is kezdenék a Kalandom a Kanárin blogsorozat II. részébe.

 

Álmaim állásai

 

Az utolsó írásom úgy ért véget, hogy beszámoltam egy átmeneti időszakról, amikor is egy -a Volverhez képest -jóval csendesebb hosztelben önkénteskedtem. Ezen idő alatt az egyik nap megpillantottam az egyik Gran Canariával kapcsolatos facebook csoportban egy olyan álláslehetőséget, miszerint fitnesz animátort kerestek részmunkaidőben Playa Del Cura-ra, mely egy Puerto De Mogan-hoz közeli part a szigeten. Rögtön éreztem a kémiát ezzel a pozicióval, hiszen számomra egy munkahely valahol egy párkapcsolat is.

Ebben az esetben szerelem volt első látásra, mely tovább erősödött akkor, amikor magát az állást óriási örömömre megkaptam és a hotelt első munkanapom előtt lecsekkoltam. A munkakör úgy nézett ki, hogy heti 5-ször kellett egy hotelben reggel 9 és délután 1 között mozgás órákat tartani, mely tartalmazott viziaerobikot, jógapiláteszt, fitneszt, stretchinget, táncot és hegyi sétát. A kollégák szuperek voltak, a vendégekkel pedig sikerült nagyon jó kapcsolatot kialakítani, ahogy ez a lenti képen is látható.

A Playa Del Cura-n található hotelen kivül sikerült jóga és pilátesz tréneri lehetőséget kapnom egy fitnesz teremben is, ami ugyancsak Playa Del Cura-n volt, úgyhogy az egy nagyon jó időszak volt számomra.  Arról nem is beszélve, hogy a személyi asszisztensi munkát annak a német ingatlanos emberkének, akiről az előző blogposztban beszéltem, továbbra is tudtam folytatni. 

 

Álmaim egy kisbuszból

 

Bár álmaim állásait a magaménak tudhattam, azonban tényleges álmaimat egy kisbuszban aludtam ezen idő alatt. Hogyan jutottam el erre a pontra?

Körülbelül egy héttel az állás elnyerése után már eljöttünk a hosztelből az akkori párommal és egy hónapig kint aludtunk a szabad ég alatt Puerto De Mogan különböző pontjain. Tudom most páran meghökkentetek, de jóval kellemesebb volt a dolog annál mint gondoljátok. Először is a szabad ég alatt aludni Puerto De Mogan-ban közel sem olyan, mint Budapesten vagy egy másik nagyobb európai városban. Puerto De Mogan akkoriban -ezt azért mondom, mert több, mint 4 éve nem jártam ott - az egyik legcsendesebb és legbiztonságosabb hely volt, ahol valaha voltam addig.

Egy hónapot követően viszont az akkori párom az egyik munkaadójától tudott szerválni egy kisbuszt, ahol tökéletesen tudtunk aludni. És igen...Közel fél évet a kisbuszban aludtunk. A zuhanyzást a hotelben egyszerűen meg tudtam oldani, az étkezés pedig eleinte nyers összetevőkből lett megoldva, aminek hatására sikerült fittebbé is válni.

 

Magyarországi látogatás és Hotelváltás

 

Az előzőekben ismertetett hotelmunkát 2016. decemberében kezdtem és mivel édesapám gyengélkedett kissé, ezért 2017. áprilisában hazalátogattam 3 hétre, ami azzal is járt, hogy a hotelt ahol éppen dolgoztam ott kellett hagynom. Mivel lehetőséget kaptam dolgozni magasabb bérért egy másik hotelben 2017. májusától, ezért visszamentem 3 héttel később a Kanárira. Az állás ugyanúgy hotel animátorságról szólt, viszont itt már csak két mozgásórát tartottam a héten és a munkakör maradék része olyan tevékenységekből tevődött össze, mint vendéggel való kapcsolattartás és vélemények begyűjtése a Tripadvisorra, esti programok szervezése és heti két prezentáció tartása Gran Canaria szigetéről az éppen akkor érkező vendégeknek. Mivel megannyi változatos tennivaló szinesítette munkakörömet, ezért a magyarországi látogatást követően megkapott hotel állást is nagyon szerettem.

 

Mi tett pontot a bő egy éves Kalandra a Kanárin?

Bár csodás munkahelyem volt a Kanárin, mégis 2017. júliusában kicsit utazni akartam és haza is vágytam egy időre. Hiányzott úgymond a kontinentális életem, aminek része volt Magyaroszág és Ausztria is korábban. Próbáltam fitnesz animátori állást is kapni egy osztrák hotelben, de az sajnos nem jött össze. Ráadásul a párkapcsolatom is a végefelé közeledett és már nem akartam kisbuszban élni, úgyhogy végül eljöttem és 6 hónapra Magyarországra költöztem, majd utána mentem Amerikába.

Itt részletesebben olvashatsz utazásaimról kronológikus sorrendben.

 

Mi volt a Kanáriban számomra könnyű és élvezetes?

Annak ellenére, hogy ezt sokszor akkoriban nem úgy éltem meg, Gran Canaria esetében mégis mindig az fog eszembe jutni, hogy könnyed és élvezetes. Miért mondom ezt? Hét dolgot emelnék ki válasz gyanánt:

  1. Szinte ingyen konkrétan az óceánpart mellett élhettem
  2. Fél évet követően álmaim munkáját végezhettem
  3. A helyiek a legkevésbé sem csináltak ügyet abból, hogy nem beszéltem a spanyolt, pedig simán csinálhattak volna ügyet belőle
  4. Nekem az egyik vágyam most is, hogy mozgást oktathassak óceán vagy tengerpari környezetben és itt tudtam ezt a leggyorsabban elkezdeni ráadásul az ott látottak alapján azt is gondolom, ha valaha egy mozgástudiót akarnék ott létrehozni, jóval egyszerűbb dolgom lenne ott, mint ahol most élek elsősorban targeting (emberek elérése) szempontjából
  5. EU-s tagként úgy gondolom Spanyolországba költözés nem egy egetrengető dolog, hiszen nincsen bevándorlási bonyodalom
  6. Az időjárás szerintem Európán belül ezen a szigeten a legjobb, különösen ha valaki nem akar megfagyni télen és hőgutát kapni a nyáron. Nem mondom, hogy nem tud itt is egyszer-kétszer nagyon meleg lenni, de jellemzően az éghajlat kiváló itt
  7. Végül pedig amit nem hagyhatok le a listáról az az, hogy a stressz -akár általánosságban, akár munkahelyi környezetről beszélünk - számomra ezen a szigeten volt a legkevésbé tapasztalható. (Nyilván ez függ attól is, hogy milyen közösségről beszélünk, de általánosságban a tapasztalatom alapján mégis azt tudom mondani, hogy ez egy jó hely, ha szeretnél minél stresszmentesebb életet, ami azért valljuk be, hogy nem árt.)

Csak, hogy az érem másik oldalát is lássuk az egyedüli nehézség ezen a szigeten számomra az apartman vadászat volt, mondjuk én azt nem is nagyon erőltettem később, de ez azoknak is problémát szokott jelenteni, akik kb. éjjel nappal apartmant keresnek. Azonban előbb utóbb azért találsz itt lakást, mert minden ottani ismerősömnek ez sikerült szintén, de nem volt a dolog egy sétagalopp, az biztos.

 

Számodra mi volt eddig a legjobb vagy legegyszerűbb hely ahol valaha éltél és miért? El tudnád képzelni, hogy a Kanári-szigetek valamelyikén élj? Oszd meg veled gondolataidat kommentben!