Miért beszélek külföldi életről? Ki vagyok én?

Eddigi utam külfölddel

Ezúttal szeretném megragadni az alkamat arra, hogy bemutatkozzak azáltal, hogy dióhéjban elmesélem hogyan és miért van közöm a külföldi élethez és miket tapasztaltam meg eddig. Nyilván az eddigi történetem részletes elmesélése egy trilógiával is felér, ezért a fontosabb dolgokra helyezem most a hangsúlyt csak.

A nagy váltás 2014-ben

2014 augusztusáig pénzügyi-számviteli pozícióban dolgoztam egy nagy vállalatnál Budapesten. Bár az állás teljesen rendben volt és hálás lehetek azért, hogy egy ilyen állásom volt mégis akkor hiányzott az életemből egy nagy vágy beteljesítése, mégpedig az, hogy utazzak és külföldön megmutassam magam. Ahhoz képest, hogy már több, mint egy éven át azon ettem magam, hogy de jó lenne szabadnak lenni és nem úgy felkelni, hogy reggel nyolckor ugyanabba az irodába kell bemenni még ki tudja mennyi ideig, egy elég éles váltással léptem ki a munkahelyemről és csücsültem a repülőn Milánó felé már a következő nap.

Miért éppen Olaszország?

Augusztus 8-án még menetelek a sétáló papírommal a cégben és íratom alá azt az illetékessekkel, augusztus 9-én reggel 7 órakor pedig már a gépen ülök Milánó felé a barátnőmmel, hogy partihoszteszként dolgozzunk majd. Még mai napig is meg kell csípnem magam, hogy mindezt elhiggyem. Amiért a választásom Olaszországra esett az annak volt köszönhető, hogy az volt az első külföldi ország, amit édesapámmal 6 évesen meglátogattam, míg anyukám a húgommal volt terhes. És hát az az olaszországi út édesapámmal maradandó volt.

 Végül egy hónapot töltöttünk Olaszországban és amilyen nehezen indult, olyan fergetes volt.

Az Osztrák-Német ERA

Nem sokkal az olasz incidens után kb egy évig Ausztriában és Németországban is voltak átmeneti leginkább hosztesz és szórakozóhelyen történő tánccal kapcsolatos munkáim. Németországban leginkább a nagyvárosokban (Stuttgart, Berlin és Frankfurtban) töltöttem időt, míg Ausztria esetében pedig sielő községekben voltam huzamosabb ideig.

A lenti kép Stuttgartban készült egy délután, amikor nagyon jól éreztem magam :)

Ha érdekel miért gondolom, hogy Ausztria egy kifejezetten jó hely, hogy kipróbáld a külföldi életet ,akkor ide kattintva elolvashatod. Ha arról szeretnél informálódni, hogyan költözz ki Németországba 2021-ben, akkor ezt a cikket érdemes megtekinteni.

Hotel Animátorként a Kanárin

Már huszonévesen is többször eljátszadoztam a gondolattal mikor voltam szüleimmel különböző hotelekben és láttam animátorokat, hogy miszen szuper lenne nekem is azzal pénzt keresni, hogy esténként a színpadon táncolok, napközben pedig tánc vagy fitnesz órákat tartok, esetleg gyermekekkel foglalkozom, akiket szintén imádok. Szórakoztatás, mozgás, tánc és gyerekek! A tökéletes kombó volt ez számomra akkor és ráadásul eltölthetek egy évet egy olyan szigeten, ahol mindig jó idő van. És ez a hely lett végül a Kanári-szigetek.

 Bár voltak viszontagságok, mivel az első munka amire felvettek nem jól sült el és míg a másodikat - ami maga volt a tökély - elcsíptem addig volt egy olyan időszak ami számomra nehézségekkel is járt, azonban voltak nagyon szép élményeim is, mert abban az időszakban ismerkedtem meg az akkori párommal. Ez az öt hónapos etap a második hotel animátori munkám előtt két hosztelben való önkéntes munkával zajlott. A lenti fotó egy délutáni kiruccanás a hoszteles kollégákkal, vagyis így nézett ki nálunk egy csapatépítés.

Miután a hosztel időszak véget ért kaptam egy csodás hotel animátori munkát, ahol egyedüli animátora voltam egy kis butik hotelnek. Részmunkaidőben dolgoztam itt, de ez a hely volt életem egyik legjobb állása. Mozgás órákat tartottam, lefogytam vagy 8 kilót egy hónap alatt és csomó szeretnivaló emberrel ismerkedtem meg.

Ezt követően dolgoztam más hotelekben is ugyanezen az ügynökségen keresztül, ahol már nem csak fitnesz órákat tartottam, hanem esti programokat is és guest relation feladataim is voltak. Gyermekekkel is foglalkoztam, amint a lenti fotón is látható. Ha érdekel az a cikkem, hogy miért gondolom Spanyolországot egy nagyon jó helynek magyarként külföldre költözés céljából, akkor kattints ide!

 

Közel egy évnyi hotel munka után a párkapcsolatom is kezdett romlani és meguntam a Kanári-szigeteket. Hiányzott, hogy máshova is utazzak, illetve egyéb lakhelybeli viszontagságokkal is együtt kellett élnem. Mivel más számomra akkor érdekes országban, vagy szigeten nem kaptam animátori munkát így hirtelen és hiányzott, hogy picit Magyarországon legyek, ezért úgy döntöttem hazatérek kicsit.

 

Magyarországi Megállj 

2017 második fele és otthon vagyok fél évig! Voltak vállalkozási terveim is otthonra, amiben gyakorlatilag azon munkák esszenciáit akartam aggregálni, amit előtte csináltam, de több oldalról is akadályokkal kellett szembenézni és még mindig úgy éreztem, hogy valahová mehetnékem van. Hat hónap múlva azon kaptam magam, hogy van egy vágyam, amin már igazából évek óta gondolkozom, de talán most jött el ennek ez ideje. Ez pedig az USA-ba való utazás és az ottani szerencse próbálás volt. 

3 éve Amerikában

Végül 2018-ban rászántam magam erre az útra és három éve itt is vagyok. Nyilván amikor kimentem nem volt ilyen tervem, hogy 3 évig minimum itt leszek. Turistaként érkeztem és ebben a státuszban is szándékoztam eljönni egy-két hónappal később. Igen ám, de a helyzet máshogy alakult, mert megismerkedtem a mostani férjemmel és itt ragadtam. Óriási élményekkel lettem gazdagabb, de az ittragadás egyfajta bennragadást is eredményezett, mert a zöld kártyára például már évek óta várok, mely egyértelműen megnehezíti a céljaim beteljesítését és egyáltalán azt, hogy itt számomra teljes értékű életet tudjak élni. Ettől függetlenül azért nagyon hálás vagyok, hogy Amerikába, konkrétan Los Angelesbe kijutottam és még mindig van arra lehetőségem, hogy az USA otthont adhat a vágyaim és céljaim megvalósítására.

 

Tudnék még írni arról is, hogy miért jöttem ki, mennyiben változott az az érzésem a kezdetekhez képest, hogy mindenképp itt szeretném a céljaimat elérni, illetve, hogy általánosságban mi a véleményem erről az országról, de ezek mindegyike úgy gondolom megérdemel egy külön posztot, amit majd igyekszem meg is osztani veletek.

Ennyi lenne a külföldi élettel kapcsolatos eddigi történetem így dióhéjban! Ha esetleg bármi konkrét kérdés a poszt olvasása után felmerült, amiről akár egy külön posztban is olvasnátok, írjátok meg mindenképp kommentben a poszt alatt.

 Hallgassátok meg a rólam és a Mások Között misszójáról szóló bemutatkozó podcast epizódokat!